Szkolenia

Specyfikacja szkoleń Galen Training & Consulting

1. Skuteczność naszych szkoleń zawdzięczamy ponad 25-letniemu doświadczeniu Firmy Galen Training & Consulting oraz 30-letniemu doświadczeniu jej właściciela, w zakresie szkoleń, konsultingu oraz świadczenia usług i poradnictwa w sprawach personalnych.

  • Od 20 kwietnia 2020r. proponujemy realizację szkoleń on-line.

2. Wieloletnie doświadczenie trenerów umożliwia:

  • profesjonalne prowadzenie szkoleń (również dla bardzo zaawansowanych zespołów),
  • przesyłanie bieżących informacji zwrotnych uczestnikom szkolenia pokazujących im kierunki pracy nad udoskonalaniem własnych słabych punktów,
  • udzielanie odpowiedzi na trudne i problemowe pytania uczestników,
  • na życzenie Klienta przygotowywanie raportu pokazującego stan kompetencji poszczególnych uczestników szkolenia oraz sugestie dotyczące kierunków i sposobów ich dalszego rozwoju,
  • inicjowanie procesów prowadzących do rozwoju kompetencji.

3. Nie tylko przekazujemy wiedzę i ćwiczymy umiejętności, ale również wspomagamy dalszy rozwój kompetencji, jaki ma miejsce po zakończeniu szkolenia czy cyklu szkoleń. Inicjujemy procesy rozwoju pracowników, pokazujemy im kierunki i sposoby dalszej pracy, zadajemy lektury i zadania do samodzielnej pracy, udzielając, na życzenie uczestników, mailowej odpowiedzi na pytania zadane po szkoleniu.

4. Większość szkoleń prowadzonych jest przez minimum dwóch trenerów.

5. Na szkoleniach korzystamy z podejścia interdyscyplinarnego. Korzystamy zarówno z doświadczeń psychologii, nauk o organizacji, socjologii, filozofii, podejścia strukturalnego oraz przede wszystkim z doświadczeń praktycznych naszych trenerów. Janusz Krzysztof Wielobób w wyniku doświadczeń nabytych w ciągu przeszło 20-letniej działalności szkoleniowo - konsultingowej opracował kompleksowy autorski program szkoleń, któremu nadał nazwę Treningu Skuteczności.

6. Trening Skuteczności jest przykładem holistycznego podejścia do człowieka i organizacji. W zakresie podejścia do człowieka, jako jednostki, uczymy obserwacji, rozumienia i oddziaływania na wszystkie elementy w człowieku: umysł (racjonalne argumenty, nastawienia, skojarzenia), emocje (operowanie emocjami, przeżyciami, operowanie wrażeniami, obrazami), element energetyczno – motywacyjny (element działający w dużym stopniu nieświadomie, odruchowe reakcje), ciało (operowanie środkiem ciężkości i centralną linią, sposobami siedzenia i poruszania się). Uczymy również patrzenia na człowieka jako części większego systemu, takiego jak organizacja o określonej strukturze oraz w kontekście dynamiki procesu grupowego. Specjalizujemy się w szkoleniach ponadstandardowych. W ofercie mamy zarówno szkolenia oparte na ogólnie przyjętych standardach szkoleniowych (udoskonalone w oparciu o wieloletnie doświadczenie w biznesowe, ponad 20-letnie doświadczenie szkoleniowe i konsultingowe), jak i autorskie zaawansowane szkolenia niestandardowe, adresowane do osób o dużym doświadczeniu.

7. Weryfikacja skuteczności programów szkoleniowych. Nasze programy rozwijają się podlegają praktycznej weryfikacji blisko dwudziestu lat. Aby nie podlegać rutynie, aby odpowiadać na coraz nowe potrzeby naszych Klientów wciąż rozwijamy nowe programy szkoleniowe. Każdy z nowych programów poddany jest weryfikacji przez grupę niezależnych menedżerów – konsultantów i dopiero po uzyskaniu pozytywnej oceny zostaje włączony do oferty.

Siedem poziomów zaawansowania

1. Elementary - nauka od podstaw do skutecznego działania.

2. Standard – szkolenia na tym poziomie charakteryzują się ogólnym sposobem przedstawienia materiału (zasady ogólne), omawianiem przypadków i odgrywaniem ról. Uczestniczy uczą się również schematów modelowych odpowiedzi i zachowań we własnym środowisku zawodowym.W Standardzie mieszczą się wszystkie sytuacje z którymi mogą zetknąć się uczestnicy w pracy. Kiedy uczestnik szkolenia w dostatecznym stopniu rozwinął zdolność do powielania schematów, zachowań, procedur powinien zacząć uczyć się na następnym poziomie. Na poziomie trzecim zakłada się, że uczestnik opanował wszystkie podstawowe schematy potrzebne do pracy, powtarzanie ich w nieskończoność raczej zatrzymuje w rozwoju niż pomaga.

3. Standard & Craft – na poziomie trzecim zajmujemy się poznawaniem szczegółów i rozwijaniem obserwacji w celu zwiększenia efektywności i skuteczności. Skupiamy się na tych szczegółach, które pozwalają na krok do przodu. Zdarza się często, że jeśli poprawimy 1%, efektywność może wzrosnąć o 30%. Można powiedzieć, że umiejętności „zwykłego pracownika”, na poziomie Standard & Craft podniesione są do rangi zdolnego do samodzielnego rozwiązywania zadań „ekskluzywnego rzemieślnika”. Pracownik na tym poziomie ze względu na swój kunszt i umiejętności jest bardzo ceniony przez pracodawców, jak również, jest dobrze przygotowany do etapu następnego, na którym może być zarządzany przez cele.

4. Above Standard – na poziomie drugim szkolimy w oparciu o zasady ogólne i reguły statystyczne, ten poziom można określić jako szkolenie na poziomie ilościowym. Poziom trzeci wzbogaca nas o istotne szczegóły, zwiększające efektywność i przygotowuje do poziomu czwartego, który śmiało możemy nazwać jakościowym. Poziom drugi, pomimo że szkolenie zawiera 70 % ćwiczeń i 30% teoriii, jest zdominowany przez teorię. Im wyższy poziom tym bardziej inne sposoby uczenia odgrywają rolę: uczymy bardziej przez doświadczenie, rozwijanie zdolności zdystansowanej obserwacji i kształtowanie umiejętności pragmatycznego rozwiązywania problemów.

5. Over Standard – dobrze jest znać zasady ogólne, ale na każdą sytuację najlepiej znać zasadę szczegółowe. Poznawanie myślenia sytuacyjnego i przekraczanie własnej subiektywności i reaktywności jest podstawową częścią szkolenia na tym poziomie.

6. Standard & Beyond – wiedza, która umożliwia tworzenie standardów i bardzo wysoką sprawność.
7. Mastery.

 Metody szkoleniowe

 

1. Prezentacja zagadnień oraz przekaz związanego z nimi doświadczenia.
2. Ćwiczenia rozwijające zdolność obserwacji
3. Dyskusja i przykłady.
4. Praktyczne ćwiczenia: scenki symulujące zastosowanie omawianych technik.
5. Analiza wykonywanych ćwiczeń na nagraniu video.
6. Informacje zwrotne na temat wykonywanych ćwiczeń od trenerów i grupy.
7. Koncepcyjna i praktyczna praca w podgrupach.
8. Ćwiczenia i gry grupowe.
9. Symulacje.
10. Zadania problemowe.
11. Odgrywanie ról (nagrywanie wykonywanych ćwiczeń na video, analiza i informacje zwrotne od trenerów i grupy).
12. Praca z formularzami.
13. Materiały do autotreningu
14. Ćwiczenia uczące wychodzenia poza reaktywność i subiektywność
15. Ćwiczenia rozwijające zdolność do pragmatycznych rozwiązań
16. Sprzężenie zwrotne
17. Lektury uzupełniające
18. Ćwiczenia rozwijające słabo rozwinięte władze psychiczne
19. Ćwiczenia rozwijające zdolność myślenia sytuacyjnego
20. Techniki kształtowania własnego nastawienia i automotywacji
21. Szkolenia mają zazwyczaj formę praktycznych warsztatów, na których 75% stanowią ćwiczenia praktyczne.
22. Na życzenie Klienta możliwe również inne formy kształcenia.

Tematy szkoleń zamkniętych

Programy dla menedżerów wszystkich szczebli: od kierowników w małych prywatnych firmach do Top Managers w korporacjach.

1. Motywowanie
2. Zarządzanie zespołem
3. Różnice między pracownikami – typy osobowości i jak się z nimi komunikować
4. Doskonalenie komunikacji
5. Oddziaływanie na innych
6. Style zarządzania i zachowania lidera
7. Coaching i doradztwo
8. Motywujący system oceny pracowników
9. Gospodarowanie zadowoleniem pracowników
10. Planowanie i delegowanie
11. Zarządzanie czasem
12. Profesjonalne prezentacje
13. Sztuka perswazji
14. Integrowanie zespołu
15. Budowanie zespołu sukcesu
16. Rozwiązywanie konfliktów
17. Skuteczne przywództwo (kompetencje, charyzma i siła uderzeniowa)
18. Prowadzenie zebrań (spotkań)
19. Oddziaływanie ciałem (charyzma i skuteczność oddziaływania)
20. Kierowanie procesem twórczego myślenia i szukania rozwiązań w grupie, budzenie kreatywności
21. Podejmowanie decyzji i stymulacja decyzji grupowych
22. Elementy efektywnego instruktażu
23. Przekazywanie informacji zwrotnych (w tym konstruktywna krytyka)
24. Budzenie energii grupy
25. Radzenie sobie ze stresem i przeciążeniem
26. Sterowanie celami
27. Podstawy wydajności pracy
28. Metody marnowania pracy
29. Trening twórczego myślenia i kreatywności
30. Typy zespołów
31. Wartości w zespole
32. Zarządzanie zmianą
33. Rekrutacja
34. Zarządzanie sytuacją kryzysową
35. Gra Strategiczna „KOŁO FORTUNY”

DLA HANDLOWCÓW

Programy dla: przedstawicieli handlowych, konsultantów, doradców klienta, działów sprzedaży i obsługi klienta, telemarketingu, działów handlowo-technicznych (sprzedawców-inżynierów), działów eksportu, działów zakupów. Programy dla różnych profilów sprzedaży: B2B, sprzedaż detaliczna, sprzedaż bezpośrednia, eksport, rozmowy z sieciami i inne. Programy dostosowane do specyfiki branżowej.

Sprzedaż i Obsługa Klienta

1. Badanie potrzeb klienta
2. Rozmowa handlowa
3. Prezentacja, autoprezentacja
4. Ofertowanie
5. Techniki sprzedaży
6. Techniki perswazji
7. Techniki manipulacji i obrona przed manipulacją
8. Komunikacja z klientem
9. Techniki obrony ceny
10. Odpieranie zastrzeżeń klienta
11. Finalizacja sprzedaży
12. Budowanie długofalowych związków z klientem
13. Planowanie i zarządzanie czasem
14. Zarządzanie czasem i organizacja pracy w terenie (planowanie kilometrówki, podział czasu ze względu na rodzaje aktywności sprzedażowej)
15. Trudny klient
16. Profesjonalna obsługa klienta
17. Asertywność w kontakcie z klientem
18. Operowanie ciałem w procesie sprzedaży
19. Telemarketing
20. Nawiązywanie kontaktu przez telefon – sprzedaż produktu ekskluzywnego
21. Obsługa klienta przez telefon
22. Wywieranie wrażenia na kliencie
23. Wywieranie wpływu
24. Mechanizmy umysłowe rządzące sprzedażą
25. Typy klienta
26. Sposoby szukania nowych klientów
27. Sposoby utrzymywania klientów strategicznych
28. Kryteria oceny klientów
29. Reakcja na skargi, zażalenia i reklamacje
30. Podstawy marketingu dla handlowców
31. Windykacja należności

Negocjacje

1. Etapy negocjacji: prenegocjacje, negocjacje - faza środkowa, zakończenie
2. Negocjacje cenowe
3. Negocjacje z sieciami
4. Negocjacje zakupowe
5. Style negocjacji
6. Konflikt i impas w negocjacjach
7. Pozycja siły w negocjacjach – techniki uzyskiwania przewagi
8. Gry klienta
9. Typy ataku w negocjacjach
10. Obrona przed manipulacją klienta
11. Zasady wywierania wpływu jako podstawa technik negocjacji
12. Techniki negocjacji od A do Z
13. Negocjowanie z trudnym negocjatorem
14. Trening elastyczności i szybkiego reagowania w negocjacjach cenowych
15. Cechy dobrego negocjatora
16. Błędy w negocjacjach
17. Źródło siły w negocjacjach
18. Identyfikacja trudności komunikacyjnych i negocjacyjnych uczestników szkolenia oraz antidotum na nie
19. Nauka czytania informacji na podstawie napięć ciała oraz mięśni twarzy
20. Nauka wpływania na emocje oraz nastrój klienta
21. Psychofizyczne przygotowanie do negocjacji

Inne szkolenia dla handlowców

1. Kształcenie wytrzymałości psychicznej
2. Radzenie sobie ze stresem
3. Zwiększanie skuteczności i pewności siebie – programowanie nastawień prowadzących do sukcesu
4. Motywowanie siebie i budzenie energii do pracy
5. Skuteczne działanie niezależne od nastroju
6. Sterowanie celami - identyfikacja nastawień utrudniających osiąganie ambitnych celów
7. Współpraca zespołowa i doskonalenie komunikacji w zespole
8. Program rozwoju zawodowego - zawierający konkretne zadania do dalszej pracy nad doskonaleniem cech osobowości - dobrane indywidualnie dla każdego uczestnika szkoleń

DLA DZIAŁÓW MARKETINGU

1. Wprowadzenie do marketingu
2. Marketing jako kreacja związku z klientem
3. Efektywna reklama
4. Trening twórczego myślenia i kreatywności
5. Plan marketingowy
6. Public relations w praktyce
7. Merchandising
8. Kształtowanie wizerunku firmy
9. Warsztaty z elementami konsultacji marketingowych

DLA BRYGADZISTÓW I MISTRZÓW (LIDEROWANIE)
TRENINGI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM
ZARZĄDZANIE CZASEM
SZKOLENIA MOTYWACYJNE
SZKOLENIA KOMUNIKACYJNE
TRENING ZMIANY
MOBBING
SZKOLENIA DLA SEKRETAREK I ASYSTENTEK
SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW SERWISU I WDROŻENIA (Z ZAKRESU OBSŁUGI KLIENTA)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
SZKOLENIA NAGRODOWE POŁĄCZONE Z POBYTEM W ŹRÓDŁACH TERMALNYCH (NA SŁOWACJI) LUB WYJAZDEM NA KRETĘ LUB DO TUNEZJI
SZKOLENIA JĘZYKOWE (TYLKO KRAKÓW I OKOLICE)
SZKOLENIA PRAWNE (TYLKO SZKOLENIA ZAMKNIĘTE NP. ASPEKTY PRAWNE DOTYCZĄCE REKLAMACJI I ICH ZASTOSOWANIE, UMOWY HANDLOWE, ODPRAWY EKSPORTOWE)
INNE SZKOLENIA PRZYGOTOWANE STOSOWNIE DO POTRZEB KLIENTA

Treningi mieszane zawierające elementy szkoleń z kilku zakresów (treningi te cieszą się dużym powodzeniem wśród naszych Klientów, którzy mogą sami ułożyć program szkolenia wybierając te elementy z różnych programów szkoleniowych firmy Galen, które są dla nich najbardziej użyteczne)

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani otrzymaniem szczegółowego programu treningów z któregoś z pakietów szkoleniowych, prosimy skontaktować się z biurem obsługi klienta.

Zapraszamy do sformułowania życzeń dotyczących programu szkoleń dla Państwa Firmy. Jeśli przedstawicie Państwo, krótko, jaką Firmę reprezentujecie, jaka jest jej specyfika - przyślemy wariant programu dostosowany do specyfiki i potrzeb Państwa Firmy.

Treningi integracyjne połączone ze szkoleniem

Stworzenie w firmie przyjemnej atmosfery efektywnej pracy wielu osobom wydaje się niemożliwe.

Przyjemność kojarzy się bowiem ze słodkim lenistwem a efektywność ze zmęczeniem.Tymczasem, aby wznieść firmę na wyżyny rynku konieczna jest współpraca w firmie, wzajemna akceptacja, zaufanie i uzupełnianie się. Świetnym sposobem na integrację zespołu i ukierunkowanie go na osiąganie satysfakcjonujących rezultatów jest organizacja wyjazdów firmowych i szkoleń dla pracowników. Dobrze przygotowane wspólne spędzenie czasu wolnego owocuje wzrostem skuteczności każdego zespołu.

Jako firma mamy duże doświadczenie w organizacji wyjazdów szkoleniowo - integracyjnych.

Dojeżdżamy w wybrane miejsce, by tam w ciągu dnia - na szkoleniu - wspólnie pracować nad doskonaleniem komunikacji w zespole, podczas kontaktu z klientem (handlowcy) lub pracownikiem (Kadra Zarządzająca), a w trakcie wieczornej zabawy uświadomić wszystkim uczestnikom, że w przedsiębiorstwie potrzebni są pracownicy prezentujący odmienne typy osobowości, a w jedności grupy tkwi siła całej firmy.

Zabawa integracyjna może odbyć się w wybranej scenerii.

Chętnie przeniesiemy uczestników w wybraną przez nich przestrzeń i atmosferę, np. w atmosferę baśniową i wskażemy jakiego „zaklęcia” użyć, aby skutecznie przeforsować swoją rację, lub zabierzemy do ogrodu porośniętego kwiatami i krzewami i wspólnie zadecydujemy, które rośliny chcemy zasadzić w na swoim podwórku.

Naszym klientom umożliwiamy także wyruszenie w teren w poszukiwaniu azymutu lub na polowanie przy grze w Paint Ball.
Naszym celem jest podczas zabawy zapewnienie klientom niezapomnianych wrażeń, rozwinięcie kreatywności u wszystkich uczestników, przełamanie barier, zmotywowanie do pracy i wzmocnienie identyfikacji z firmą, w której pracują.

Jeden z naszych klientów powiedział kiedyś:
"Byliśmy już na wielu wyjazdach integracyjnych, ale dopiero ten - zorganizowany przez firmę Galen T&C, połączony ze szkoleniem naprawdę nas do siebie przekonał. Nasza praca stała się przyjemna i twórcza".

Kurs trenerski - metoda treningu skuteczności

Cykl szkoleniowy skierowany jest do menedżerów działów handlowych, trenerów wewnętrznych firm, a także do osób, które zamierzają się szkolić na trenerów biznesu – a więc do wszystkich, którzy w swojej pracy zajmują się szkoleniem innych, a w szczególności pracowników działów handlowych.
W pierwszym roku (4-5 zjazdów), szkolenia poświęcone są głównie nauce wprowadzania nowych pracowników – handlowców (przedstawicieli handlowych, pracowników telemarketingu i działów obsługi klienta) i prowadzenia krótkich szkoleń wprowadzających zakresu podstawowych umiejętności handlowych.
W drugim roku cyklu szkoleniowego (4-5 zjazdów) przygotowujemy do prowadzenia podstawowych szkoleń dla początkujących handlowców.
Osoby zainteresowane uzyskaniem szczegółowych informacji i udziałem w kursie trenerskim proszone są o kontakt z biurem obsługi klienta.
Udział w kursie trenerskim wymaga przejścia procedury kwalifikującej do grupy o danym poziomie.

Trenerzy

Z firmą szkoleniową Galen Training & Consulting współpracuje zespół 15 profesjonalnych trenerów, specjalizujących się w poszczególnych kategoriach szkoleń. Niektórzy z nich są stałymi pracownikami firmy szkoleniowej Galen, pozostali pracują w różnych gałęziach biznesu jako właściciele firm, dyrektorzy, samodzielni handlowcy, prawnicy, pracownicy naukowi uczelni wyższych itd. Wśród trenerów są zarówno doktor psychologii, jak i dyrektor departamentu w korporacji. Wszyscy trenerzy firmy Galen spełniają następujące warunki:

  • Zweryfikowane doświadczenie trenerskie: ukończone kursy treningu grupowego oraz praktyka w efektywnym prowadzeniu szkoleń (nauczaniu dorosłych), wysokie umiejętności komunikacyjne i kompetencje w kierowaniu grupą; umiejętności skutecznego przekazu wiedzy oraz udzielania praktycznych i precyzyjnych informacji zwrotnych.
  • 5-25 lat praktycznej pracy w zakresie, z którego szkolą (zarządzanie, sprzedaż, negocjacje...) i znaczny sukces osiągnięty na polu biznesu.
  • Zaawansowana wiedza teoretyczna uzupełniająca wysokie umiejętności praktyczne.
  • Wszyscy trenerzy współpracujący na stałe, ukończyli trzyletni kurs Trenera Treningu Skuteczności.
  • Do prowadzenia szkoleń, dobieramy trenerów tak, aby wzajemnie uzupełniali się kompetencjami, typem aktywności oraz zasobem doświadczeń.

 Najbliższe szkolenia otwarte

 

13 czerwca 2023

ZARZĄDZANIE STRESEM - online

14 czerwca 2023

ZARZĄDZANIE STRESEM w Krakowie